Author Avatar

blogadmin

0

Share post:

Bewustzijnscoaching

innovaties op het gebied van bewustzijncoaching

Personal coaching kent innovaties. Methoden, hulpmiddelen en programma’s worden ontwikkeld en aangeboden om het gezond leven van individuen te ondersteunen. Voor elke vraag die men over zichzelf heeft, is vervaardigde hulp beschikbaar. Dit alles staat in dienst van een centraal doel; een cliënt ondersteunen en ontwikkelen om het hoogst mogelijke prestatieniveau te bereiken. Elk bedrijf of organisatie heeft een coachingscentrum. Coaching is de laatste vijftig jaar een wijdverspreid fenomeen geworden, helaas pas de laatste jaren en wordt het proces door de meeste bedrijven algemeen aanvaard.

Een coach dat weet wat hij doet en je kan helpen meer bewust zijn

Eerlijk gezegd weten maar heel weinig coaches echt wat ze moeten doen. Zij krijgen vaak een ontoereikende opleiding op het gebied van ontwikkeling. Geavanceerde communicatie heeft de rol van een coach aanzienlijk veranderd. Bij een bewustzijnscoaching wordt van een coach verwacht dat hij een expert is op het gebied van bewust, opleiding en ontwikkeling. Van een coach wordt verwacht dat hij het menselijk gedrag kan lezen in relatie tot prestaties en ondersteuningssystemen. Coaches zijn leiders omdat ze wekelijks met tientallen mensen omgaan; daarom is een zekere mate van emotionele intelligentie vereist. unmatische intelligentie is niet echt een factor, behalve in extreme situaties.

De meeste coaches zijn opgevoed in gezinnen waar druk werd uitgeoefend om deel te nemen aan schoolfuncties. Daarom wordt een coach meestal gezien als iemand met een starre persoonlijkheid. In feite zijn de meeste coaches eerder intuïtief en niet directief. Ze weten misschien pas aan het eind van de dag dat ze iets verkeerd doen. Daarom zal een goede coach het probleem horen, het herkennen en actie ondernemen om de beste oplossingen te krijgen. Er zijn geen diploma’s vereist voor dit beroep. Een coach kan dus deskundig zijn en toch niet onderwijzend.

Het is een mythe dat managers slecht zijn in coaching. In feite begrijpen maar weinig of geen managers echt het proces van coaching. Als zij dat deden, zouden zij met de kennis van de coache kunnen vragen hoe een verstandhouding op te bouwen, welk gedrag belangrijk was en wat niet. Zij zouden dan in staat zijn de coache te begeleiden om de dingen te doen die hij wil doen, zonder angst voor kritiek of angst voor schuld.

Stelt u zich eens een school voor waar een leraar een algebra-les met de kinderen ontwerpt, terwijl een instructeur de orde in de klas handhaaft. Wiskunde, wetenschap, drama, ze zijn allemaal ontworpen voor verschillende doeleinden. Een instructeur zal het onderricht soms missen, omdat hij met de kennis die hij uit vroegere ervaringen heeft, de leerlingen door de problemen kan loodsen.

Wat is het nut van lessen met een bordbeoordeling op het eerste gezicht?

Aan de oppervlakte zien ze er goed uit, maar ze zorgen er niet voor dat het leren gaat zoals het zou moeten! Het is mogelijk te leren door eenvoudigweg een vraag te beantwoorden als de kennis in het onderbewustzijn aanwezig is. Herinnering, of het gebrek daaraan, is de sleutel tot alle leren en moet aanwezig zijn in de geest van de persoon die de les volgt.

De onderwijzeres mag dan wel geprezen worden voor haar inspanningen, maar in werkelijkheid is zij of hij ook de persoon die de les volgt aan het testen. Het is de taak van de onderwijzer om de programmeur(s) in de gaten te houden en contact te houden met de kinderen om zich ervan te vergewissen dat het programma correct wordt gevolgd en zich op het juiste niveau bevindt. Als de kinderen niet volgen, moet degene(n) die de training geeft/geven actie ondernemen om ze op gang te krijgen. Het gaat er niet meer om de leerlingen zand in de ogen te strooien.

Het is een triest feit dat er veel problemen zijn met de programmeurs en de leerlingen die de schoolprogramma’s volgen. Veel programma’s hebben problemen gehad omdat het schooldistrict geen geld heeft om de leraren te betalen die in die specifieke programma’s les moeten geven. Soms hebben de leraren niet dat extra lesgeld om te betalen voor klasbenodigdheden en extra lesmateriaal. Het enge is dat deze programma’s hiermee wegkomen omdat de districten het verschil niet kunnen zien tussen deze twee soorten leraren. Degenen die echt geïnteresseerd zijn in een carrière op dit gebied kan pick-up extra werk en gebruik het als een kans om een opleiding te krijgen. Dit kan een bijzonder goede optie voor mensen die zijn geweest leraren voor, maar zijn nu op zoek naar een carrière verandering. Het is mogelijk om te worden ingehuurd, opgeleid en klaar om te werken in slechts een kwestie van maanden, in plaats van een paar jaar meer voordat u kunt de kwalificaties te krijgen.

Hoe word je een leiderschapscoach ?
Dans en Dans

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *