Author Avatar

blogadmin

0

Share post:

Zitbal kantoor

Hebt u zich ooit gespannen gevoeld terwijl u achter uw bureau zat? De kans is groot dat u niet de enige bent. Stress is de belangrijkste reden waarom mensen hun baan niet leuk vinden. Ongeveer de helft van de werknemers geeft aan zich gestrest te voelen als ze aan het werk zijn. De meeste mensen weten echter niet hoe ze hun zit-kwaal moeten behandelen. Het kan zijn omdat we zoveel tijd voor een computerscherm doorbrengen of omdat onze zitballen gewoon niet goed aanvoelen. Hoe dan ook, het is iets dat verholpen moet worden als we graag productief willen zijn op het werk. Gelukkig hoef je voor het oplossen van spanning op kantoor geen ingenieursdiploma te halen; er zijn genoeg eenvoudige tips die je vandaag nog kunt doen om stress te verlichten en je productiviteit te verhogen. Lees verder voor zeven beproefde manieren waarop u op de zitbal met de bal kunt zitten en spanningen in een mum van tijd kunt verminderen

Verander regelmatig van positie

Als u veel zit, neem dan ongeveer elk half uur een pauze. U kunt ook van kant wisselen als u zit. Zoek een houding die voor u comfortabeler aanvoelt. Op die manier loopt u minder kans op houdingsproblemen, rugpijn en andere problemen die verband houden met een slechte zithouding. Als u in een comfortabele houding zit, neem dan een pauze en beweeg uw armen, benen of bovenlichaam om de spanning in uw lichaam los te laten. U kunt zelfs een wandeling maken of opstaan en rond uw bureau lopen om uw benen en armen te strekken.

Sta op en beweeg.

Zitten is al slecht voor uw gezondheid, maar staan is nog slechter. Staan is vaak het laatste wat u wilt doen als u aan het werk bent, dus u blijft nog langer zitten. Staan is echter goed voor uw lichaam, omdat er endorfine vrijkomt, de bloeddruk daalt en uw algemene stemming verbetert. Staan voor slechts twee minuten is al genoeg om uw stemming te verbeteren. Dus als u ook maar twee minuten kunt staan, zorg dan dat u de volgende keer dat u zit een kop koffie of water in de buurt hebt om te zorgen dat u gehydrateerd blijft. U kunt ook opstaan en rond uw bureau bewegen om uw benen en armen te strekken. Dit geeft u een mentale pauze en stelt u in staat om u weer op het werk te concentreren.

Praat vaker met collega's.

Als u veel achter uw bureau zit, is de kans groot dat u zich gespannen en angstig voelt. Dit komt omdat uw lichaam hunkert naar menselijke interactie. Uw hersenen moeten andere stemmen horen en met andere mensen communiceren om gelukkig en gezond te zijn. Opstaan, rond uw bureau lopen of praten met andere mensen in uw team kan een geweldige manier zijn om de stress in uw leven te verlichten. Uit een onderzoek uit 2009 bleek zelfs dat mensen die staand met anderen praatten zich beter konden concentreren dan mensen die zwijgend bleven staan. Als u meestal stil achter uw bureau zit, kunt u proberen met een collega te praten terwijl u aan uw bureau zit of terwijl u op kantoor rondloopt. Dit zal u helpen de stilte te doorbreken en u een mentale pauze geven.

Conclusie.

Kortom, om op de zitbal met de bal te zitten, moet u uw kernspieren strak houden en uw schouders recht. Zo voorkomt u dat u slungelig over het bureau gaat hangen, wat uw ruggengraat overmatig belast. Bovendien kunt u ook van positie veranderen en rond het bureau lopen, zodat uw spieren niet te gespannen worden. Bovendien kunt u met collega's praten en opstaan en rond het bureau lopen om overtollige spanning uit uw lichaam te halen. Met deze tips kunt u in een handomdraai op de zitbal met bal gaan zitten en de spanning verminderen.

Tips van een arts voor geestelijke gezondheidszorg om angst en depressie te verminderen

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *