Author Avatar

blogadmin

0

Share post:

Burn out coach

Om een goede burn out coach te worden, moet je eerst weten wat je doet. Je moet degelijke principes hebben en een duidelijke methode waarmee je je cliënten helpt iets te bereiken. Zonder een leidraad kun je zulke waardevolle individuen niet begeleiden of onderwijzen.

Het is belangrijk dat je de leerling niet het gevoel geeft een probleem te zijn, maar een oplossing voor een probleem. Je moet geen wegen aanleggen zonder kaart, maar je moet ook onthouden dat je voldoende gereedschap moet geven aan hen die hun eigen weg moeten vinden. Het is eenzaam en het is soms een strijd om in het leven van een individu de veranderingen teweeg te brengen die de meeste voldoening zullen geven. Een goede coach beschikt echter over een arsenaal van instrumenten om ieders ervaring zo comfortabel en succesvol mogelijk te maken.

Coaches zijn opvoeders en uitvoerders, die een oefening creëren die de echte jij en het potentieel dat je hebt om oplossingen te bieden voor de grootste problemen zal onthullen. U bent een katalysator voor verandering en ontwikkeling op de werkplek en uw rol bestaat erin de strategieën en instrumenten aan te reiken om mensen een wereld van productiviteit en kansen voor zichzelf te laten creëren. Waar het op neerkomt is dat u verantwoordelijk bent voor de kansen die u worden aangereikt!

Hoewel sommigen dit misschien als een ontmoedigende taak zien, is het in werkelijkheid niets meer dan een dure persoonlijke verkenning die uw waarde als gewaardeerde werknemer zal optimaliseren. Het zal waarschijnlijk ook resulteren in een verhoging van uw productiviteit en de kwaliteit van uw werk. Laten we de essentie hiervan eens snel bekijken.

Een assessment center biedt een omgeving voor de cliënt om zichzelf in een positie te brengen die comfortabel, productief en betekenisvol voor hem is. Het is zo ontworpen dat de cliënt directe interactie kan krijgen met jou, de leider. Het is uw taak de cliënt te observeren en gegevens te verzamelen over zijn reactie en loopbaanwensen. Deze gegevens worden vergeleken met je eigen gegevens en een vergelijking van de twee levert een beeld op van waar de cliënt naar op zoek is. Dit assessmentcentrum zal ook de werkpatronen, verwachtingen en ervaring van de cliënt onderzoeken om te bepalen wat de beste manier is om hem projecten en mogelijkheden voor te stellen die aansluiten bij zijn behoeften.

Interessant hierbij is dat de antwoorden op sommige vragen misschien niet zijn wat u ervan verwacht. Houd in gedachten dat uw klant op zoek is naar verandering en een oplossing. Ze weten niet wat de reden voor de verandering is (of het nu een persoonlijkheid of een karakter is). Ze kunnen op zoek zijn naar een andere baan of een geheel nieuwe geaardheid. Wat ze nog niet weten is wat voor soort veranderingen ze moeten maken om de nieuwe baan of de nieuwe instelling te krijgen waar ze naar verlangen.

Zodra u het assessment hebt voltooid, kunt u de antwoorden gebruiken om de nieuwe vragen te maken. Tijdens het maken van de nieuwe vragen kunnen anderen opstaan om ook hun ervaring te delen. Dit kan een goede zaak zijn, het is altijd goed om het perspectief van anderen te leren kennen. Denk eraan een assessment center niet te domineren tenzij je heel zeker bent van de antwoorden op de vragen die worden gesteld.

Het laatste wat je moet doen is het assessment vergeten! Aan het eind van de dag ben jij de enige die moet leven met de gevolgen van een assessment waaraan je hebt deelgenomen. Leg de schuld echter niet bij je assessment center. Jaren geleden heb ik een van die stations laten bouwen waar we absoluut alles en elk stuk gereedschap dat we te pakken konden krijgen, weggooiden om het assessment center te bouwen. Ik liet deze centra ook bouwen in de buurt van mijn huis, zodat we alles wat gebouwd werd konden bekijken en observeren.

Het was te laat voor mij, maar er werden daar jaar na jaar jonge kinderen opgeleid. Ik had de keuze om toe te zien hoe ze opgroeiden, of om de uitdaging aan te gaan om verder te gaan en te leren lezen en schrijven. De eerste weg was veel moeilijker en gênanter voor mij. De tweede, hoewel het me soms frustreerde, was uiteindelijk de meer bevredigende van de twee.

Neem dus in elk geval het volgende mee naar het assessment center:

– Het materiaal: kopieën van cv’s en referentiebrieven

– De doelen en doelstellingen waarop het assessment is gericht

– Het proces: checklists, instructies, plattegronden, in te vullen formulieren, etc.

– De resultaten van het assessment, zoals: scores, niet-succes, en wat ik beschouw als het “geven en krijgen” bij het evalueren van de voortgang

En het belangrijkste: de feedback van het assessmentcentrum over de waarde van het project in het geheel der dingen.

Een assessment center zal je niet vertellen dat het werkt, maar het kan wel de sleutel zijn tot je volgende zoektocht naar een baan! Test het dus grondig en kijk of het je antwoorden geeft op je vragen.

Ik wens je veel succes!

Hoe word ik een mindset coach?
Wat is een holistische coach?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *